Ders Kayıtları

Son Güncelleme Tarihi :

Soru-5.1) Ders kaydı nedir? Tüm öğrencilerin yapması zorunlu mudur?
Cevap: Ders kaydı Üniversitede öğrenim görecek tüm öğrencilerin, ilgili dönemde almaları gereken ders/dersleri, öğrenci bilgi sistemi üzerinden seçerek, danışmanına onaylatmasıdır. Bu işlemi tüm öğrencilerin yapması zorunludur.

Soru-5.2) Ders kayıt işlemi nasıl yapılır?
Cevap: Öğrenci bilgi sistemi üzerinden, kayıt yenileme-ders seçme işlemleri menüsüne girerek sayfada açılan derslerden seçimlerinizi yaparak danışman onayına göndermeniz gerekmektedir.

Soru-5.3) Danışman onayı için ne yapmam gerekli?
Cevap: Onay için danışmanınıza şahsen başvurmanıza gerek yoktur, ancak derslerinizin onay durumunu takip etmeniz, aksi durumda danışmanınız ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

Soru-5.4) Belirlenen süreler içerisinde ders kaydımı yaptırmazsam ne olur?

Cevap: Akademik takvimde belirtilen tarihler arasında ders kaydı yapmaz iseniz, o dönem derslere devam demez ve öğrencilik haklarından yararlanamazsınız.

Soru-5.5) Ders seçimlerimi yaparak danışman onayına gönderdim, fakat seçilen derslerde değişiklik yapamıyorum?
Cevap: Ders seçme tarihlerinde seçim yaparak danışman onayına gönderdiyseniz, akabinde ders değişikliği yapamazsınız, bu işleminizi danışmanınıza yaptırmanız gerekmektedir.

Soru-5.6) Seçtiğim derslerim danışman tarafından onaylandı ancak çıkarmak/eklemek istediğim ders/dersler var, ne yapmalıyım?
Cevap: Dersleri onaylanan öğrenciler akabinde herhangi bir işlem yapamaz, ancak danışmana müracaat ederek değişiklik yaptırabilirsiniz.